読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

JunMate -It's My Life-

オーストラリア家族で海外留学。私の経験が皆様のお役に立てば嬉しいです! I'll introduce Japan&Australia Thanks!

なぜ海外留学!? Why study abroad?

今日は何故私が海外留学を決心したかを書きたいと思います。

 

私が留学前に勤務していた会社は某インターネット通販業で

年々業績は伸びており、世間的に見れば恵まれた職場であったと思います。

 

会社の人事からは "キャリアダウンする事はあってもアップは望めない"

上司からは"アドベンチャーはするな"

同僚からは"お金、家族はどうするの!?" 

等々、心配するご意見をたくさん頂きました。

 

 

キャリアを捨てて、何故海外留学に来たのか。

 

理由は一つではありませんが、大きな要素が家族と健康です。

 

 

私は大学を卒業してから16年間、ワークホリックを地で行く生活をしていました。

1社目は10年間勤めましたが、コンビニが主要顧客で、

夜間や外出先での呼び出しは日常茶飯事。体力、精神ともにタフな仕事でした。

そして2社目も休みこそ取得できるようになりましたが、基本1日12時間労働、

休みの日にはPC持ち帰り仕事。どこか休みでも仕事が頭から離れない。

そしてこのような生活を続けていたので、子供が朝起きる前に出勤し、

帰宅時には寝ているという状況が多く、家族と十分なコミュニュケーションは

取れていませんでした。体は運動不足や過食で小太り。

 

本来は、"生活をする為に仕事をする"のが正しいと思いますが、

私の場合は"仕事をする為に生活する"サイクルでした。

 

一旦この体質をリセットし家族とのかけがえのない時間を作りたい!

心身共に健康な状態にしたい!!というのが大きなモチベーションとなりました。

家族の英語力向上、多民族文化での生活による学び、成長は

絶対にポジティブな影響になるという思いもありました。

 

もちろん行かない、行けない理由もたくさんありました。

-就職先が無くなる

-子供の学力低下

-親の心配

-生活費の心配 等々、理由を挙げればきりがありません。

しかし一個一個時間をかけて消し込んでいったら、完璧に回答は出せないまでも

行ける手応えが見えてきました。

最後はやらなければ人生後悔する!行きたいから行く!!と直感に従い行動しました。

 

もちろん、家内の同意とサポートがなければこの留学は成立していません。

家内について色々エピソードありますが、それはまた別の機会に。

それでは!

 

Id like to write my decision to study abroad today.

 

I worked famous e-commerce company in Japan.

This company has been increasing sales year by year dramatically.

 

I got many opinion from boss, HR, and colleague.

you might be career down after study abroad

you shouldnt do adventure

Are you OK? money , family etc.

 

 

Why did I challenge study abroad?

 

There are many reasons, but this is mainly family and health.

 

I was workaholic for 16 years after graduate college.

 

I worked for 10 years in first company. Main customer was convenience stores.

I was often called by company even though mid-night and holiday.It was really tough.

In second company, I could take a holiday compared with first company.

But work basic was 12 hours/day. I brought my laptop for work in holiday.

I had thought  about work anytime.

 

Based on the above reasons, I couldnt communicate with family sufficiently.

Besides, I became fat due to shortage of exercise and overeating.

 

I'd like to change such a bad habitat and I'd like to make precious time with family through study abroad. Besides, I thought many positive aspects such as improvement English skills , learning in multi-cultural society, and so on.

 

Of course, I thought many negative aspects at the same time.

- Can't get jobs after graduation

-Decline in knowledge of kids

-Concern about parents health

-Cost of living etc.

However, these concern points became clear by consideration gradually.

Finally, I believed my instinct!

 

Of course, this study abroad could not succeed without an agreement of my wife.

That's all today. Thank you for reading.

 

Regards, JunMate